۱۳۸۷ خرداد ۳۰, پنجشنبه

تربیت فکری و روحی در تیراندازی

تربیت فکری و روحی در تیراندازی
پروفسور گرشلر که برای اعضای تیم ملی آلمان غربی به خوبی شناخته شده است میگوید: کیفیت ایده های اولیه و حرکاتی که باید اجرا شود اجرای آن حرکت را تحت تاثیر قرار میدهد.
بنابراین اگر یک تیر انداز از روی تمیز و تکنیکی انجام دادن تیراندازی به سبک دویل تمرکز کند مطمیناٌ آن را به همان ترتیبی که مورد نظر وی است انجام می دهد حتی اگر شرایط مورد احتیاج دیگر را کاملا بر آورده نکرده باشد. از طرف دیگر، داشتن یک ایدۀ صرف از یک حرکت تمرکز نیافته ، احتمالا میتواند مسبب ایجاد حرکتی باشد که حتی در اعمال یک تیرانداز باتجربه نیز دیده میشود.
برای مثال اگر یک تیرانداز به جمع شدن ناگهانی انگشت سبابه اش یا لرزیدن مچش در هنگام هدف گیری یا شلیک فکر کند ، این خطاها فورا به وقوع می پیوندند.ایده تمرکز نیافته یا درهم برهم از حرکتی که باید انجام پذیرد باعث آن خواهد شد که دست (در اینجا منظور کل دست است) در هنگام بلند شدن روی یک مسیر موجی حرکت کرده ، عناصر دید به پشت فضای هدف گیری متمایل شده، در هدف گیری یا کل عملیات بی دقتی شود و در صورتی که چنین نشود ماشه قاپیده شده و در نتیجه شلیک خراب میشود.
در نتیجه، مثبت فکر کردن، آزاد از تمامی تردیدها برای تربیت فکری و روحی کاملا لازم است نیت منفی "من نباید ماشه را بقاپم" باید جای خود را به نیت مثبت " من باید شلیک بی عیب و نقصی داشته باشم" بدهد به طوری که به تیرانداز ایده قاپیدن ماشه یادآوری نشود.برای آنکه خود را از هر لحاظ برای رقابت و فضای آن آماده سازید توصیه میشود که دوره کامل تیر اندازی را حداقل یک مرتبه با کلیه احتمالات متصور بدون داشتن هیچگونه ایده ای راجع به امتیازات ، و نتایج اما با در نظر داشتن رفتار مثبت در ذهن خود انجام دهیم.اشکالات منفی برانگیزاننده ای که در هنگام رقابت برای سلاح شما پیش می آید باید در نظر گرفته شود. زیرا در صورتی که شما برای چنین مواردی آمادگی داشته باشید حداقل در هنگامی که این اشکالات واقعا پیش می آیند در نظر شما غیر منتظره نبوده و بتوانید آنها را به آرامی رفع کنید. از قدرت تخیل خود استفاده صحیح به عمل آورید. اگر طرز فکر شما منفی باشد قدرت تخیل شما نیز میتواند اثرات منفی داشته باشد. اگر شما یکوقت دچار شکست شدید، باید همواره بدون وحشت و اضطراب در صدد یافتن علت باشید زیرا در این صورت دلیل این لغزش اغلب به فوریت معلوم می شود.

۱ نظر:

پروونه گفت...

سلام
خیلی مطالب مفیدی توی وبلاگت هست
ممنون و تشکر
لطفاً مطالب بیشتری بنویس تا استفاده کنیم
من در رشته تپانچه بادی فعالیت می کنم
به وبلاگ منم بیاین خوشحال می شم
اگه حاظر به تبادل لینک هستید اطلاع بدین خوشحال می شم شما رو لینک کنم
یا علی مدد